2013年4月26日 星期五

Shane Dawson 把你變成Gay (The one turn you Gay)中文歌詞

好啦好啦拖好久了ww
花了一些時間來整理歌詞
供想練歌的人參考囉ww(可能和影片中的翻譯不一樣)
(順便解釋一些沒解釋到的梗囉)
It stared in the summer of 93
一切都始於1999年的夏天(此時的ninety-three就是1993年的93,題目來了,Shane 今年幾歲呢w?)
You used to come to my house and visit me
你曾經到我家來拜訪我 (used to是曾經,get used to是習慣,兩者不一樣)
I let you play with Barbies,and then we' bake cookies
我讓你玩(X)芭比娃娃,然後我們烤餅乾
And then you came over on Halloweens
然後你在萬聖節也來
I was Mary Kate,And you were Ashley
我扮瑪莉˙凱特(奧爾森姊妹之一),而你扮愛敘莉(歌舞青春演員)
That Christmas I gave you poster of Jay.T.T
聖誕節我送你Jay T.T(他誰不認識)的海報
I think I cross the line
我想我跨越界線
You got too close to me
你離我太近了
You even help me organize my bachelorette party
你甚至幫規畫我的單身派對
You we're my best friend
你是我最好的朋友
With me every day
和我每天在一起
And now they're gonna say I was the one that turned you gay
我不得不說我就是那個把你變成gay的人
The one that turned you gay
把你變成gay的人
The one~~~*3
The one that turned you gay
把你變成gay的人
Gonna get some strippers to come over tonight
今晚我要找些脫衣舞女郎
Yeah~
Maybe big fake boobies will change your mind
也許大胸部能夠讓你改變心意
Yeah~
I'm gonna burn all of your gay CDs
我要燒了你所有的GayCD(N'Sync超級男孩,已解散的五人男子團體)
Yeah~
I hope you start liking VG
我希望你會喜歡VG(給不純潔的壞小孩:VG就是Vagina,好孩子不要估狗)
Baby one more time
讓人生再來一次吧
Used to be our jam
過去是我們的痛苦
How was I supposed to know it makes you like a man?
我怎麼知道這樣做會使你愛上男人?
You always kicked my ass
你總是贏我
When we would color eggs
當我們畫彩蛋時
We both cry when Ruby won
Cause we are all clay made(?)
這兩句我不會翻,疑似和棒球有關?
I'm the one that turned you gay
我就是那個把你變成gay的人

The one~~~*3
The one that turned you gay
把你變成gay的人
(End)

沒有留言:

張貼留言